Lilypie Kids Birthday tickers
sisters, do you think that a prince of deen will marry you while you just sit in front of your laptop, busy updating your status about marrying a righteous man or sharing almost all of Irma Hasmie's marriage photos and saying how lucky she is to become a wife of a great man? Will a prince of deen look for you just because of your splendid poem about marriage, your 'surat-buat-calon-suami' entries or your 'menanti-bakal-imamku-dunia-akhirat' status?

Sunday, May 27, 2012

kalau dah sayang tuuuuu..

Assalamualaikum..


kalau dah sayang tu, semua benda kita sanggup buat untuk si dia kan.. betul tak? kalau si dia tu kata jangan, kita pun tak buat.. kalau si dia kata Ya, laju je kita buat dan kalau si dia suka apa yang kita tak suka, entah macam mana, secara tiba2 je kita pun boleh TERsuka sama apa yang dia suka. betul tak?

elelelele.. jangan tipu.. kite tau, kebanyakan orang macam ni sebab kite pun macam ni jugakkk.. hihi :p


kite tak tau lah nak cerita apa sebenarnya.. kite nakkkkk sangat update belog.. dah kenapa ber-kite2 bagai neh?-.-" 


ada orang cakap .."demimu, lautan api  sanggup kurenangi.. " errr.. tu orang yang da mabuk sangat la tuuu.. mana ada lautan yang ada api & mana ada api dalam laut... :p ok2, nama pun pepatah.. biasa la, orang kita memang suka buat perbandingan yang melampau. bara api lah, terukir di bintang lah, & bla3.. *takpe, bagus.. tu bermakna kamu mempunyai tatabahasa yg sgt baik. konpem BM A1+..* :p


saya faham.. saya pun pernah bercinta & insyaAllah bakal bercinta lagi.. tapi taktau bila la.. :p saya pun pernah rasa pengalaman & perasaan macam tu.. perasaan yang kita sanggup lakukan apa sajeee untuk si dia yang kita sayang & cinta. kalau boleh, segalanya lah untuk dia..


kita nak cantik untuk dia, kita nak menarik untuk dia, kita nak masak untuk dia, kita nak wangi untuk dia.. semua lah untuk dia.. tapi sebelum tu, meh kita sama2 renungkan...


kita kata, kita Islam.. tapi, kita ni betul2 tunjukkan yang kita ni Islam ke tak? kita ni betul2 pegang Agama Islam tu sebagai agama yang paling suci ke tak? ataupun,, kita cuma Islam sekadar atas ic dan keturunan je?


kita kata kita sayang Allah.. tapi kita buat semua tak apa yang Allah suruh? kita tinggalkan tak apa yang Allah larang?


kita kata kita sayang Nabi Muhammad.. tapi, kita ikut tak sunnah2 yang Baginda ajar? kita ikut tak pesanan Baginda?


kita kata kita sayang mak ayah kita, tapi kita cuba tak nak senangkan hati mereka? kita cuba tak 'senyum'kan mereka dgn kejayaan kita?


........ jangan pandai sayang boyfren je.. sedangkan YANG PALING UTAMA tu lah yang kita patut sayang dulu.. :') kalau betul kita sayangkan ALLAH, kenapa kita langgar je apa yang Dia kata jangan & kenapa kita tak buat apa yang Dia suruh? jawapannya, takde kat sini.. tapi ada pada diri masing2..


dan, kalau kita sayangkan seseorang tu ikhlas kerana Allah, kita tak perlu merayu pada dia.. tapi merayu lah pada Dia , tuan punya hati kepada dia yang kita sayang tu.. sama ada Allah perkenankan kemahuan kita, ataupun Allah gantikan yang lebih baik....di samping tu, sama2 lah berusaha ye.. :')



bila kita kita sayangkan seseorang, semua tentang dia kita nak ambik tahu.. kan? 

No comments: